Sportovní výživa – vskutku oříšek

2 týdny ago termsnet.cz Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Sportovní výživa – vskutku oříšek

Začali jste pravidelně sportovat, ať už ranní výběhy, víkendová cyklistika, skupinové lekce, power jóga anebo jen nordic walking (chození s holemi), ale vaše váha se neupravila? Začínáte mít pocit, že jste pěkně naletěli líbivým reklamám, jak daný sport upraví vaši postavu, ideálně hned a rychle.
müsli ve skleněné dóze
Bohužel samotný sport nestačí. Ne nadarmo se říká, že vypracovaná zdravá postava je dána z 80 % stravováním a jenom 20 % na výsledek hubnutí a tvarování bude mít samotný sport. A toto potvrzují i mnohé moderní výzkumy.
Dalším problémem bývá špatně zvolený sport. Mnoho začínajících lidí zvolí sport ve vysokém tempu, jako jsou například lekce spinningu, zumby či aerobiku. Tyto sporty vám pomohou zlepšit kondičku, oběh krve, déle vydržíte, ale nezhubnete. Nebo ne aspoň tuky.


Strava je základ

Vraťme se ale zpátky ke stravě. Nebudeme se zabývat nyní stravováním, jak jste zvyklí, tj. co jíst k snídani, před tréninkem, kolik množství vody denně je vhodné vypít. Nyní máme na mysli stravu ve formě doplňků.

Hrozíte se, že vám někdo začne nabízet vitamínové preparáty z lékáren. Ne, my mluvíme o doplňcích pro regeneraci svalů tak, abyste mohli sportovat s větší a větší zátěží, ale vaše tělo nebylo přetěžováno.
pilulky na dlani
Na trhu existuje mnoho přípravků. Z vlastní zkušenosti však doporučujeme se zaměřit na čisté proteiny, BCAA doplňky. Opět jenom o BCAA by se dalo napsat stohy papírů, jaké zvolit. Máme tekuté BCAA, potom sypké. Jinou alternativou k BCAA je Glutamin nebo jeho silnější verze NAG. A to jsme se nezmínili o problematice L-carnitinem a L-creatinem.

Jak tedy vyzrát na problematiku dávkování, a čeho vlastně, kdy – před či po tréninku, nebo snad před spaním? Jedinou univerzální radou je navštívit specializovaná centra, kde tyto doplňky prodávají. Lze se také poradit se sportovním lékařem. Rozhodně ale nespoléhejte na informace z Internetu. Každý z nás je jiný, tělo nám pracuje jinak. Co jinému funguje, může nás ohrozit. Vyhledejte proto rady od odborníků a nebojte se zeptat. Vy jste tu zákazník.

Sportovní výživa – vskutku oříšek
5 (100%)1