Zásady marketingu

.

Tato disciplína zůstává jedním ze stavebních kamenů úspěšného podniku. Obchodní korporace jsou ochotny vynaložit nemalé finanční prostředky na specializované týmy. Ty mají za úkol především zjistit co zákazník chce a uspokojit jeho potřebu – výměnou za jeho prostředky.
podnikatelská spolupráce 
Marketing a business jsou s trochou nadhledu synonymem. Některé z nejlepších obchodních strategií a konceptů pocházejí právě z marketingu. A mohou být aplikovány na jakoukoli osobu, produkt nebo společnost.
 
I tento nejednoznačný a komplikovaný proces však stojí na základech, které jsou však často diletantním chováním „pseudomarkeťáku“ opomíjeny, což se následně odráží i na výsledcích jejich práce.
papírové krabice
 

  1. Zákazník je vždy králem

 
To neznamená, že děláte jen to, co chtějí. To znamená, že musíte pochopit svou cílovku (a další potencionální klienty), vaši pevnou základnu a soustředit se na to, že jim zprostředkujete pozitivní zkušenosti s vaší společností. To se vztahuje na produkty a služby, ale i zaměstnance.
 
Tato kladná vzpomínka zajistí potencionální další prostředky pro vaši firmu. Zkuste ve světě, který se neustále podrobuje egocentrismu, využít empatie. Výsledky vaší trpělivé práce se tak několikanásobně zhodnotí.
 

  1. 80/20

 
Snad nejstarší ze základních marketingových pravidel vůbec. Dal mu vzniknout ekonom, sociolog a politolog Vilfredo Pareto. Tento Ital pochopil, že 80 procent italské půdy vlastní jen 20 procent obyvatel. Dnes je tato nerovnost nejspíše větší, ale pravidlo 80/20 stále platí v podnikání. Například 80 procent tržeb podniku bude pocházet od 20 procent vašich zákazníků.
foťák a laptop
 
Nutno podotknout, že tato zásada sklízí nepřebernou kritiku a je označována za mýtus. Je ji nepochybně nutno brát s nadhledem. Z mé zkušenosti však platí.
 

  1. Berte svou konkurenci vážně

 
Vaši zákazníci mají možnost jít tam, kde chtějí. Jako skutečný podnikatel musíte respektovat jejich svobodu. Konkurenci berte vážně a snažte se z masy nezajímavých vyniknout.

.
.