Proč to nedali rovnou zadarmo

.


Slevy pro studenty jsou bezesporu kýžené, protože studentský život je jednak velmi perný, zaneprázdněný a hlavně musí být levný. Důchodci také nějakou tu slevu ocení, a přesně pro tyto případy přijal parlament nynější úpravu, která oběma těmto skupinám poskytne slevu až sedmdesát pět procent dolů z ceny jízdenky, což bezesporu zní velmi lákavě a vůbec nestřelíme mimo pokud si dovolíme tvrdit, že velká část úmyslu této úpravy spočívá především v tom nahromadit co nejvíce hlasů v případných druhých volbách, kterým se tato země možná ani nevyhne.

švýcarské spolkové dráhy.jpg

Jak to bude vypadat v praxi

Aby to nebylo úplně nevýhodné pro České dráhy, tak si navíc mohou zvolit ty trasy a spoje, na které sleva platit nebude, tedy většinou to jsou ty spoje, na kterých jezdí nejvíce lidí v daný čas. Jestli se to osvědčí jako postačující opatření, to ukáže až čas a hospodaření státu, protože 6 miliard korun se někde vzít muset bude. Možná se ale bude jednat o dobrou změnu, neboť budou ČD využívat lidé častěji hlavně na malých spojích a ubude tak aut na cestě. Vlakové spojení je ale v tuto chvíli nedostačující, převážně v těžko dostupných oblastech, kde sice železnice je, ale vlak jezdí jednou za pár hodin, což není zrovna něco, co by využili pracující, kteří se potřebují lehce, a hlavně rychle přesunovat.

cestující na lavici.jpg

Peníze na slevy

Kde se peníze vezmou na slevy, to už tak nějak vláda neřeší, údajně se peníze naberou ze školství a z vědy, spolu z ostatních oblastí, kde, a to se můžeme jenom dohadovat, mohou peníze chybět. Co je bezpochyby důležité také sdělit, že se v konečném důsledku může zvolit jiná vláda a bude se všechno rušit. Není to ale vůbec jen tak, snížit drasticky ceny v celé republice, dříve nebo později se to projeví buďto na kvalitě, výši jízdného nebo to zruší časem sám stát donucený drahami, které si také mohou kvůli jisté státní podpoře pořádně přilepšit.

.
.